Søges: Engageret lærer til erhvervsklasse med fokus på praktisk læring og relationsarbejde

Profilbillede
dato

BEMÆRK: Ansøgningsfristen er overskredet


Fra næste skoleår opretter vi en erhvervsklasse, og til denne søger vi en engageret og relationskompetent medarbejder. Vi arbejder meget bevidst med at guide eleverne gennem visuelle støttesystemer, lige som vi tror på, at bevidst klasserumsledelse gør en forskel i elevernes læring og trivsel. Her er det professionelle samarbejde i teamet og med forældrene afgørende.
Om jobbet:
Erhvervsklassen er et tilbud for de elever der har kloge hænder og er motiverede for at komme i erhvervspraktik og deltage i undervisningsuger på FGU (den forberedende grunduddannelse) og være motiveret for at søge en erhvervsuddannelse, et arbejde eller en praktikplads efter 9. klasse.

Derfor er det vigtigt at du kan se dig selv som praksisnær underviser, samt via relationsarbejde at følge op på elevernes praktikforløb. Du skal kunne undervise i dansk og engelsk i udskolingen. Vi ser derudover gerne en fagkombination bestående af matematik, kulturfag og evt. naturfag.
 

  • Du skal have ambitioner og være villig til at tage den koordinerende førertrøje sammen med klassens pædagog for erhvervsklassen.
  • Du er udskolingslærer med stort U og har et godt praksisfagligt overskud.
  • Du er en lærer, der både brænder for at undervise udskolingselever, og anser dig selv som en betydningsfuld voksen, der kan understøtte elevernes vej til et robust og livsdueligt ungt menneske, klar til livet og uddannelse.
  • Du er en lærer, der møder eleverne anerkendende og med en tilgang til, at de gør det bedste de kan – hver dag.
  • Du ønsker at udvikle dig og ser muligheder, hvor du tager ansvar med koordinering og forankring.
  • Du har gerne særlige kompetencer og erfaring inden for vejledning og praktikforløb.


Heldagsskolens kerneopgave
Heldagsskolen lykkes når barnet/den unge kommer i trivsel og udvikler sociale og faglige kundskaber samt færdigheder til at indgå i almenområdet og opnå fodfæste der”.
For at vi lykkes med det har vi et forpligtende teamsamarbejde, tæt samarbejde med forældre samt Fåborg Midtfyns andre skoler og samarbejdspartnere.

Vores forventninger til dig

Vi ønsker os en ny kollega, som er åben og villig til et tæt teamsamarbejde. Du tager din del af ansvaret for et godt arbejdsmiljø. Du ser muligheder og har lyst til forandring, når det kalder på det.
Du skal være læreruddannet og være stærk i relationsarbejdet, robust og vedholdende. Du skal kunne bevare overblikket og kunne tænke i systemer, for at imødekomme både erhvervsklassens og den enkelte elevs behov bedst muligt. Endelig skal du ville være en del af skole-/hjemsamarbejdet, og have en respektfuld tilgang og en god fornemmelse for den viden og de mulige udfordringer, som du kan komme tæt på i kontakten til familierne.

Heldagsskolen Faaborg Midtfyn er en selvstændig Heldagsskole i FMK og hører hjemme i Korinth.
Målgruppen i skolen er elever med socio- og emotionelle problemstillinger, som har brug for støtte i både undervisnings-, social- og familiemæssige sammenhæng.
Vi har både elever med kognitivt lavt funktions niveau, elever med kognitiv funktionsniveau i normalområdet, begge kombineret med social/følelsesmæssige vanskeligheder.
Desuden har vi omsorgssvigtede elever der er anbragt uden for hjemmet.

Løn og ansættelsesvilkår

Løn og ansættelse efter gældende overenskomst. Stillingen er en fast fuldtidsstilling. Tiltrædelsesdato er den 1. august 2024

Ansøgningsfrist den 17. juni og samtaler den 25. og 26. juni på Heldagsskolen i Korinth

Har du spørgsmål


Ansøgere opfordres til at kontakte Heldagsskolen for mere information om skolen og stillingen. Kontakt derfor souschef René Sander, tlf. 72532810

 

INFORMATIONER OM STILLINGEN:

- Arbejdspladsen ligger i:

Faaborg-Midtfyn Kommune

-Virksomheden tilbyder:

-Arbejdsgiver:

Heldagsskolen Vantinge, Gestelevvej 45, 5750 Ringe

-Ansøgning:

Ansøgningsfrist: 17-06-2024; - ansøgningsfristen er overskredet

Se mere her: https://job.jobnet.dk/CV/FindWork/Details/6057116

Denne artikel er skrevet af Emilie Bjergegaard og data er automatisk hentet fra eksterne kilder, herunder JobNet.
Kilde: JobNet