Spændende mulighed inden for moms, regnskab og revision i Skattecenter Ringe

Profilbillede
dato

BEMÆRK: Ansøgningsfristen er overskredet

Synes du også at moms, regnskab eller revision er spændende? Ønsker du at videreudvikle dine kompetencer indenfor moms, så har vi både afvekslende og udviklende opgaver indenfor sagsbehandling og udgående kontrol. Vil du have mulighed for at være kulturbærer i en hel ny enhed i Skattecenter i Ringe? Så læs endelig videre.

Interessante og udfordrende arbejdsopgaver i en ny enhed i Skattecenter Ringe
Som en del af den nye enhed, vil du skulle deltage i kontrol af små og mellemstore selskaber på momsområdet. Det kan både være kontrol af udvalgte brancher eller udvalgte dele af virksomheden. Det er nogle udfordrende opgaver, der kræver høj faglighed, engagement og professionalisme. Til gengæld får du mulighed for at udvikle særlige faglige kompetencer indenfor dette område og mulighed for at påvirke fremtidens sagsbe­handling og processer samt bidrage til effektivisering af disse.

Arbejdet vil foregå i tæt samarbejde med dine kolleger både i din egen enhed men også på tværs af landet, du vil desuden have kontakt til selskaber og deres repræsentanter. Vi tilbyder dig udfordrende opgaver med en høj grad af selvstændig arbejdstilrette­læggelse. Du bliver en del af en arbejdsplads, som lægger vægt på god trivsel og en uhøjtidelig omgangstone.

Din profil
Der er flere forskellige indgange til jobbet. Du kan fx have en uddannelsesmæssig baggrund som cand.merc. jur., cand.merc.aud., HD-regnskab, professionsbachelor i skat, skatterevisor eller tilsvarende. Alternativt kan du have opnået tilsvarende faglighed, kvalifikationer og kompetencer gennem dit erhvervsarbejde. Det vigtigste er, at du har en god teoretisk ballast, som du kan bringe i spil i din opgaveløsning. Relevant erfaring er en fordel, men nyuddannede med relevante uddannelser vil også komme i betragtning.

Du håndterer dine opgaver med stor selvstændighed, og formår samtidig at indgå i teamsamarbejde, hvor du forstår vigtigheden af at videndele og sparre med dine kolleger. Du har desuden en løsningsorienteret tilgang til dine opgaver. Vi sætter pris på udvikling, og du får gode muligheder for at vedligeholde og udvikle dine kompetencer.

Du er god til at skabe relationer og bidrager til et godt kollegaskab – det skal være sjovt og energifyldt at gå på arbejde - vi trives som et hold, sparrer med hinanden og løfter i flok. Du prioriterer det gode kollegaskab, er positiv og med et smil på læben.

Du er god til at kommunikere og udtrykker dig klart og præcist både skriftligt og mundtligt, så du efterlader et professionelt indtryk af Skattestyrelsen, uanset om det er online eller ved fysiske møder ude i selskaberne.

Du tilbydes

  • Mulighed for at være med til at opbygge en ny enhed, hvor der vil være fokus på høj faglighed, god trivsel samt en humoristisk og uhøjtidelig omgangstone
  • Udfordrende og afvekslende opgaver med en høj grad af selvstændig arbejdstilrettelæggelse i et team med dygtige kolleger, som du arbejder tæt sammen med.
  • En spændende og afvekslende arbejdsdag med mulighed for fleksibilitet, så både arbejds- og familieliv kan hænge sammen.
  • Gode muligheder for kompetenceudvikling.
  • Omfattende introduktionsforløb med oplæring fra kolleger fra andre enheder, som sikrer at du kommer godt fra start.
  • En plan for din udvikling, du får mulighed for relevant efter- eller videreuddannelse, fx Diplom eller Master og øvrige interne kurser m.m.
Enheden forventes at skulle bestå af ca. 20 medarbejdere. Enheden er en del af afdelingen Små og mellemstore selskaber, som har ansvaret for alle Danmarks små og mellemstore selskaber og deres hovedaktionærer og offentlige virksomheder og institutioner. Vi er ca. 360 medarbejdere, der er fordelt i 17 enheder. Vi arbejder med kontrol, vejledning mv. af små og mellemstore selskaber og arbejder målrettet på at sikre, at selskaber betaler de korrekte skatter og afgifter til tiden.

Kontakt og ansættelsesvilkår
Ansøgning, CV og eksamensbevis bedes sendt via linket ”Søg stillingen” senest den 31. juli 2024.
Spørgsmål besvares gerne af funktionsleder Ulrik Kirkegaard Meibom på telefon 72 38 27 02 eller af funktionsleder Susanne Meyer på telefon 72 37 85 05.

Vi forventer at afholde samtaler i starten af uge 33. Tiltrædelse pr. 1. oktober 2024 eller efter aftale. Der vil forud for ansættelsen blive indhentet straffeattest og referencer.

Du bliver ansat på overenskomstvilkår i henhold til enhver tid gældende overenskomst for akademikere i staten (AC), overenskomst for kontorfunktionærer, laboranter og It-medarbejdere (HK) eller overenskomst for Fuldmægtige m.fl. (DTS) i Skatteministeriet.

Du bliver ansat i Skatteministeriet med tilhørende institutioner. Arbejdsstedet er Bygmestervej 23 A, 5750 Ringe.

INFORMATIONER OM STILLINGEN:

- Arbejdspladsen ligger i:

Faaborg-Midtfyn Kommune

-Virksomheden tilbyder:

Fastansættelse: fuldtid

-Arbejdsgiver:

Skatteforvaltningen, Ringe, Bygmestervej, 5750 Ringe

-Ansøgning:

Ansøgningsfrist: 31-07-2024; - ansøgningsfristen er overskredet

Se mere her: https://job.jobnet.dk/CV/FindWork/Details/6076371

Denne artikel er skrevet af Emilie Bjergegaard og data er automatisk hentet fra eksterne kilder, herunder JobNet.
Kilde: JobNet