BEMÆRK: Ansøgningsfristen er overskredet
Vil du være med til at skabe fundamentet for finansieringen af det danske velfærdssamfund? Og trives du i en myndighedsrolle, hvor du bl.a. med tillidsbaseret dialog og faglighed er med til at sikre, at borgerne betaler den korrekte skat til tiden? Så er du måske vores nye kollega i Persondata?
Højt specialiserede medarbejdere – vil du være en del af vores team?
I Persondata har vi ansvaret for at medvirke til korrekte indberetninger fra tredjepart bl.a. til brug for Skattestyrelsens digitale processer, som fx årsopgørelsen, samt at bidrage til den løbende udvikling af en effektiv administration på personområdet. Konkret arbejder vi med driftsopgaver, service og kontrol inden for eKapital, eIndkomst og PAL/PAF.
Læs hvordan din kommende kollega oplevede det at starte som ny medarbejder i enheden
”Jeg er blevet ansat mens enheden er virtuel, og trods jeg var ny både i PD7 og i SKTST i det hele taget, er jeg utrolig positivt overrasket over, hvor godt onboardingen har fungeret.
Jeg har lynhurtigt lært mine kollegaer at kende, og fagligt er jeg også kommet både rigtig godt og rigtig hurtigt ind i opgaverne. Første gang jeg mødte alle mine kollegaer ’ude i den virkelige verden’ havde jeg slet ikke fornemmelsen af, at de var nye eller fremmede for mig. Tværtimod!”
Medarbejdere til enheden Persondata 7 - eKapitalområdet
eKapital modtager årligt mere end 130 mio. indberetninger om tredjepartsdata fra pengeinstitutter, pensionsselskaber og fagforeninger. Enheden er også involveret i modtagelse af data fra deleøkonomiske platforme. Skattestyrelsen bruger de modtagne data til bl.a. at udstille i borgerens TastSelv og samtidig understøtte data afregningen af personskat. eKapitalområdet understøtter på udvalgte områder og derudover Skattestyrelsens modtagelse og udveksling af data til udlandet.
Du vil blive en del af en enhed på omkring 30 medarbejdere, som er meget engagerede i deres arbejde og for hvem det gode kollegaskab er en selvfølgelighed. Opgaverne på eKapitalområdet spænder vidt – fra blankethåndtering til at bidrage med forretningsmæssig viden, som kan understøtte udvikling af nye systemer. Opgavesammensætningen betyder, at eKapital har et tæt samarbejde med den øvrige del af Skattestyrelsen.
Som medarbejder i eKapital skal du yde support til de virksomheder, der skal indberette tredjepartsdata til Skattestyrelsen. Supporten sker både telefonisk og skriftligt. Vi håndterer spørgsmål af såvel teknisk karakter som spørgsmål omhandlende indberetningspligter.
Vi har fokus på, at spørgsmålene fra vores indberettere kan give os ny viden til, hvordan vi på forkant kan understøtte deres del af opgaven. Så derfor er bl.a. den telefoniske kontakt med vores indberettere en ”gylden kilde” til, at vi kan løse vores opgave endnu bedre fremadrettet.
Hvis du vil vide mere om eKapital, kan du se nærmere på www.skat.dk/eKapital, som er vores vindue til indberetterne.
Stor faglighed og flair for tekst og tal
Vi søger en medarbejder, som kan bidrage til, at fællesskabet når sit mål. Du ser værdien i at samarbejde både internt i enheden og på tværs i organisationen. Derudover har du interesse i / evnerne til at kaste dig over nye områder og er god til at sætte dig ind i nye som gamle bekendtgørelser. Dertil kan du gennemskue hvordan ny lovgivning påvirker vores arbejdsopgaver, ikke alene ved indsigt i den materielle del, men på sigt også hvordan den vil påvirke vores administrative opgaver.
Du har flair for at se på tal med analytiske øjne og er interesseret i at jonglere med bl.a. regneark, når der er brug for det. Samtidig er du god til at formulere dig i skrift og tale, såvel på dansk som på engelsk.
Vi forestiller os, at du for eksempel har en professionsbachelor i skat, professionsbachelor med fokus på administrative, økonomiske og/eller juridiske områder, diplomuddannelse, finansøkonom eller erfaring fra den finansielle sektor eller revisionsbranchen. Du kan også være uddannet cand.merc.(jur.) eller HD (R).
Som person forestiller vi os, at du er serviceminded og løsningsorienteret, og at du samtidig er tydelig i din kommunikation i forhold til såvel kunder som kolleger. Du skal være indstillet på at indgå i en enhed, der ser værdien af en aktiv feedbackkultur.
Persondata 7 – en virtuel enhed
Persondata 7 er en virtuel enhed. Det betyder, at hjemmearbejde er vores normale. Du er daglig i tæt kontakt med dine kolleger, møder og vidensdeling falder os naturligt via teams. Vi møder ind fysisk i vores lækre nye lokaler i Ringe til blandt andet: enhedsmøder, projektmøder og aftalte teamsmøder eller andre aftalte anledninger.
Det at arbejde virtuelt, kræver ekstraordinær fokus på brugen af digitale værktøjer. Blæk, print og blyanter, - er der ikke så meget af som tidligere.
Kontakt og ansættelsesvilkår
Ansøgning med CV og eksamensbevis bedes sendt via linket ”Søg stillingen” senest den 14. august 2024. Spørgsmål besvares gerne af funktionsleder Jette Haastrup Christiansen på telefon 72 37 68 90, eller via MS Teams.
Vi forventer at afvikle virtuelle første samtaler den 19. august 2024. Hvis du går videre, skal du afsætte tid til udfyldelse af en personprofilanalyse samt en logisk test inden anden runde samtale, som afholdes den 23. august 2024 i Fredericia. Der vil forud for ansættelsen blive indhentet en straffeattest samt referencer.
Tiltrædelse pr. 1. oktober 2024 eller efter individuel aftale.
Du bliver ansat på overenskomstvilkår i henhold til enhver tid gældende overenskomst for akademikere i staten (AC), overenskomst for kontorfunktionærer, laboranter og It-medarbejdere (HK) eller overenskomst for Fuldmægtige m.fl. (DTS) i Skatteministeriet.
Du bliver ansat i Skatteministeriet med tilhørende institutioner. Arbejdsstedet er Skattecenter Ringe, Bygmestervej 23 A, 5750 Ringe, - med en tilknyttet individuel distancepladsaftale.
INFORMATIONER OM STILLINGEN:
- Arbejdspladsen ligger i:
Faaborg-Midtfyn Kommune
-Virksomheden tilbyder:
Fastansættelse: fuldtid
-Arbejdsgiver:
Skatteforvaltningen, Ringe, Bygmestervej, 5750 Ringe
-Ansøgning:
Ansøgningsfrist: 14-08-2024; - ansøgningsfristen er overskredet
Se mere her: https://job.jobnet.dk/CV/FindWork/Details/6089276